Nowenna pompejańska

Zawierz swój problem Maryi

Regina: Za pięć dwunasta – Godzina Łaski

Wzięliśmy ślub w 2015 r., w 2016 r. – 10 miesięcy po ślubie – mąż zdradził mnie po raz pierwszy. 13 listopada 2017 r. jest dniem mojego nawrócenia – wówczas zaczęłam odmawiać moją pierwszą nowennę do Matki Bożej Rozwiązującej Węzły (wówczas w ogóle zaczęłam się naprawdę modlić, modlić czując, a nie klepiąc bezmyślnie słowa, jak dotychczas). Od dnia nawrócenia odmówiłam niezliczoną liczbę nowenn i litanii w formie nowenn. Nie było modlitwy, której się nie chwyciłam. Oprócz jednej – oprócz Nowenny Pompejańskiej, którą – co prawda – rozpoczęłam w styczniu 2018 r., ale dałam radę odmówić tylko 40 dni. Aż do sierpnia 2020 r. 14 sierpnia 2020 r. – w dzień urodzin kolejnej kochanki mojego męża, o czym wówczas nie wiedziałam – rozpoczęłam swoją Nowenną Pompejańską. Obiecałam sobie wówczas, że jeszcze tylko ta modlitwa, że jeszcze tylko tej nie dopełniłam. We wrześniu mąż nawiązał kolejny romans. Jeździł wówczas na liczne rekrutacje do innego miasta, poznał na nich kolejną kobietę, u której spędzał po trzy godziny po każdej z rekrutacji. Mi wmawiał, że rekrutacje trwają po 7 godzin, ale ja wprost czułam, że jest coś nie tak. 5 października z tą ostatnią z kochanek (nie tą urodzoną 14 sierpnia, bo ta z 14 sierpnia ma troje dzieci, zdradza męża z kochankiem nr 1, a kochanek nr 2 to mój mąż – jest też ode mnie 12 lat starsza) widział się po raz ostatni – podobno z nią nie spał, bo była wierzącą dziewicą. Podobno. 6 października był ostatnim dniem nowenny – mąż zachorował wówczas na COVID-19. Dziękowałam Bogu, że jestem zdrowa i że ja mogę skończyć nowennę. 7 października – w święto Królowej Różańca – zachorowałam ja. Miałam test i zostałam udomowiona na 10 dni – i tak nie wychodziłam prawie 2 miesiące, aby nie narażać ludzi. Mąż dostał 20 dni, bo nie miał testu. Szalał, ale do kochanki nr 2 jeździć nie mógł. Potem dostał pracę w mieście kochanki nr 1. Nawiązał z nią kontakt. Miałam dość. Najpierw sam chciał się wyprowadzić do tego miasta, aby nie dojeżdżać, potem – gdy doszło do przemocy fizycznej wobec mnie 3 x – już sama błagałam, aby wziął tam pokój. Zaznaczając, że jeśli przestanie zdradzać, zerwie kontakty, jeśli zacznie mnie szanować, może pozostać. Nie chciał. Wyprowadził się 8 grudnia 2020 r., o godzinie 11:55. Na pięć minut przed Godziną Łaski. Całą Godzinę Łaski modliłam się płacząc po raz ostatni o uratowanie tego małżeństwa do końca tej godziny. Małżeństwo nie zostało odratowane, od 8 grudnia nie mamy żadnego kontaktu. Ani słowa. Ani do mnie, ani do naszego syna. Wiem, że Maryja wysłuchała mnie. Świadczą o tym dwa przykre wydarzenia w Jej naczelne święta. Wiem, że mnie wysłuchała, że wyprosiła u Boga łaskę, o którą prosiłam. Modliłam się o miłość, wierność i uczciwość małżeńską, o brak zdrad, o stworzenie małżeństwa na miarę pragnień Boga Ojca na to małżeństwo. Moja intencja była jedna i od zawsze ta sama. Tutaj nazwałam ją wieloma słowami, bo chciałam mieć pewność, że dobrze precyzuję intencję. Łaskę otrzymałam. Bóg widzi nas osobno. Zauważyłam, że mąż jeszcze tego dnia założył w telefonie Tinder (portal na szybki seks) – podczas pakowania walizki.

PS. Mój mąż jest osobą o narcystycznym zaburzeniu osobowości, jeśli ma to znaczenie. W naszym małżeństwie zawsze było współżycie. Istotą tego zaburzenia jest ciągle karmienie swojego ego licznymi podbojami. Mąż pisał z wieloma kobietami, jeszcze więcej kobiet uwodził. Nawet siedząc w domu podczas choroby – miał nieustanną potrzebę pisania z kobietami.

PS2. Zrobiłam i odmówiłam wszystkie modlitwy, jakie tylko mogłam. Wybaczyłam, co tylko się dało. JEŚLI MOJE MAŁŻEŃSTWO JAKIMŚ CUDEM ZOSTANIE KIEDYKOLWIEK ODRATOWANE (bo aktualnie zapowiada się na rozwód), TO WAM NAPISZĘ POD TYM ŚWIADECTWEM, ABYŚCIE ZOBACZYLI, ŻE MATKA BOŻA NAPRAWDĘ CZYNI RZECZY PRZEDZIWNE ZA POMOCĄ TEJ NOWENNY.

0 0 głosów
Oceń wpis
Powiadamiaj mnie o odpowiedziach
Powiadom o
guest
69 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Regina - AUTORKA ŚWIADECTWA
Regina - AUTORKA ŚWIADECTWA
02.11.21 21:18

Wnioski: Potrzebuje Pani/Pan może egzorcyzmów? Bo treść komentarza wskazuje na wysoki poziom nawiedzenia. Nawet nie będę odpierała argumentów. Szkoda słów na kogoś o tak wąskich horyzontach i totalnie pozbawionego empatii. Mój mąż jest psychopatą, prowadzi pasożytniczy tryb życia, to on mnie wyzyskiwał z dóbr materialnych, utrzymywałam całą rodzinę, sam ciągle zmieniał miejsca zamieszkania (ma już ich 18 na koncie), my przenieśliśmy się tylko dwa razy, bo już po tych dwóch raz widziałam, że coś jest nie tak. Miał dziesiątki kochanek podczas małżeństwa, nim napiszesz kolejny nawiedzony i skrajnie niesprawiedliwy komentarz, że kochanki to też moja wina, to: każda była o… Czytaj więcej »

wnioski
wnioski
01.11.21 18:35

Pani Regina pisze: ***1. Mąż cierpi również na coś w rodzaju nietypowej padaczki, która objawiła się w wieku 18 lat. Bierze trzy rodzaje leków psychotropowych. ***2.  Niestety – mąż z pomocy psychoterapeuty nigdy nie skorzysta. ***3. Mój mąż jest z nieudanego małżeństwa (jego matka jest narcyzem, a ojciec alkoholikiem), ja także z nieudanego małżeństwa moich rodziców. Konsekwencje zbieramy do dziś. Nie wierzę w grzechy przechodzące z pokolenia na pokolenie, ale w konsekwencje tychże grzechów – owszem. Sama jestem przykładem złego wzorca, gdzie należy przebaczać wszystko i za wszelką cenę. Przebaczałam, próbowałam, przyjmowałam. Tyle że poprawy nie widać, a dziecko zaczęło… Czytaj więcej »

brak mi słów
brak mi słów
01.11.21 13:55

Wszystko, cokolwiek zwiążecie na ziemi, będzie związane w niebie, a co rozwiążecie na ziemi, będzie rozwiązane w niebie !!!

Mateusz
Mateusz
29.08.21 12:32

Noe wiem co u Ciebie pisze o sobie drugi rok się modlę za żonę z efektem takim że dostaje pogróżki za Wierność Bogu żonie i córce. Z Bogiem

Regina
Regina
16.10.21 21:32
Reply to  Mateusz

Trzymaj się, Mateuszu. Ja też już mam dość, ale może to właśnie jest Wola Boga Ojca? Rozstanie, zamiast życia razem. Może Bóg w Swej nieskończonej, przedziwnej miłości ma dla nas inny plan?

Regina - AUTORKA ŚWIADECTWA
Regina - AUTORKA ŚWIADECTWA
28.08.21 14:30

I mąż znowu odszedł. Znowu się spakował, by znowu rzucić się w wir zdrad. Dokładnie tak, jak za każdym razem. Czwarty raz w naszym życiu. Wystarczyło, że wycofałam pozew. Wnioski pozostawiam wszystkim, którzy:
– jak szaleni modlą się o małżeństwo, gdy małżonek szaleje i cudzołoży;
– żyją w celibacie i w samotności, gdy małżonek otacza się kochankami i cudzołoży;
– ufają i mają nadzieję, starają się, marnotrawiąc życie (nie wiadomo jak długie życie!) na wierność przysiędze komuś, kto jest złym człowiekiem.

Czy warto? Sami sobie udzielcie odpowiedzi. Ja pasuję.

Regina, autorka świadectwa

Basia
Basia
30.10.21 10:12

Regino czy to nie Bóg przemawia w ten sposób do Ciebie? Prosisz o uratowanie swojego małżeństwa, zanosząc swoje prośby, wcale nie nawiązując z Nim żadnej relacji; bo Twoje ratowanie małżeństwa stało się Twoim bożkiem.
Zweryfikuj to.

Regina
Regina
09.07.21 17:56

W lipcu miał odbyć się rozwód – wycofałam go niemal w ostatniej chwili. Mąż jest cały czas z nami. Nie wiem, co przyniesie przyszłość, ale finalnie nie byłam w stanie złamać przysięgi małżeńskiej. Nie wierzę w to, że mój mąż kiedykolwiek przestanie popadać w cykle zdrad i powrotów – zwyczajnie życie z nim pokazało mi, czego mogę się po nim spodziewać. Nie jestem jednak w stanie się rozwieść, nie jestem w stanie złamać sakramentu. Im bliżej nadchodził termin rozwodu, tym bardziej uświadamiałam sobie, że nie przeskoczę tego. Nie byłabym w stanie czuć się po czymś takim człowiekiem, nie kochałabym już… Czytaj więcej »

Regina
Regina
24.03.21 07:16

Piszę dla tych, którzy utracili nadzieję, aby wiedzieli, że Nowenna Pompejańska jest modlitwą cudów. Wygląda na to, że otrzymałam łaskę nieustannego wybaczania mężowi. Mąż wrócił do domu. Małżeństwo wciąż nie zostało uzdrowione, ale coś tam się przebudza. Zobaczymy, co dalej. Pozwu rozwodowego nie wycofałam, czekam na cud.

Regina
Regina
10.03.21 11:17

Kobiety, pewnie to przedwczesne, ale drgnęło coś w tę dobrą stronę. 19 marca jest wspomnienie świętego Józefa – to jego rok, a ja od 2018 r. piszę do niego listy i odmawiam różne nowenny. Módlcie się te, które macie problemy w małżeństwie. Może nie wszystko dla mnie stracone! PS. Zaczęło być lepiej, gdy kompletnie przestałam wierzyć. Tego nie rozumiem.

Justyna
Justyna
10.02.21 08:35

Bóg wie ile wycierpiałaś. Myślę że rozwód w takim przypadku to nie brama do piekła, ale ratowanie siebie. Podziwiam za twoją wytrwałość i wielkie serce, które potrafi wybaczać.

Regina
Regina
01.02.21 12:37

Dzień dobry, może napiszę, co u mnie, bo widzę, że coś się zmieniło. Mąż przyjechał na urodziny dziecka, bardzo nalegał i wysyłał smsy – w końcu odpowiedziałam. I został na weekend. Przyjechał również na kolejny weekend i tak chce przyjeżdżać co tydzień (pracuje w innym mieście). Wyraziłam na to zgodę, chociaż jest to dla mnie niekomfortowe. Co do jego nastawienia do mnie: „Nie spieszę się do rozwodu, ale wrócić do ciebie nie zamierzam. Cenię sobie święty spokój”. To jego słowa. No cóż, nic dziwnego, nasz syn jest dzieckiem wymagającym absolutnej uwagi, a ja jeszcze przy nim pracuję zdalnie… Do tego… Czytaj więcej »

Regina
Regina
01.02.21 12:39
Reply to  Regina

*NIE OŻENIĆ / LUB WYJŚĆ ZA MĄŻ (JAK W MOIM PRZYPADKU 😉

Basia
Basia
09.02.21 14:51
Reply to  Regina

Przez te weekendy pięknie manipuluje Tobą i dzieckiem; obniża Twoją wartość jako człowieka a ty się temu z jakiś powodów poddajesz, stąd Twoje niespokojne odczucia. Znajdź źródło tych powodów, żeby móc z tym walczyć bo tak naprawdę nie walczysz z nim tylko sama ze sobą. Dlaczego utrzymujesz z nim tak częsty kontakt? Musisz? Postaraj się to uciąć jak najszybciej dla swojego dobra i zdrowia psychicznego. Wmawia Ci w perfidny sposób, że Ciebie (jeszcze z dzieckiem) nikt nie zechce; boi się Ciebie stracić a tym samym poniekąd traktuje jak swoją własność, nie pozwól na to bo to niszczy. Nie myśl o… Czytaj więcej »

Regina
Regina
09.02.21 22:21
Reply to  Basia

Dziękuję za odpowiedź, Basiu! Tak, wiem, do czego to wszystko prowadzi, dlatego ucięłam mężowi już te przyjazdy. Umówiłam się też do adwokata na napisanie pozwu rozwodowego. Wiem, że rozwód to brama do piekła – jak mawiał Ojciec Pio – ale to małżeństwo od początku jego trwania jest obwarowane: licznymi zdradami, brakiem lojalności męża (wszelkie ważne decyzje dotyczące naszego życia ustala z matką, nie ze mną, matka też kupuje go drogimi prezentami – auto, nowe mieszkanie, pieniądze na biznes – wszystko na jego nazwisko) oraz totalnym brakiem szacunku co do mojej osoby. Wiem, że rozwód to porażka, za nic w świecie… Czytaj więcej »

Basia
Basia
10.02.21 07:06
Reply to  Regina

Regino a myślałaś o separacji? W kościele katolickim jest dopuszczona.

Regina
Regina
10.02.21 11:00
Reply to  Basia

Separacja nie wchodzi w grę – w separacji przewlekłej to my jesteśmy od początku małżeństwa. Schemat jest taki: mąż nie podejmuje zbudowania żadnej więzi, w ogóle nie interesuje go małżeństwo, żyje obok i zajmuje się tylko sobą, potem odchodzi, zdradza, wraca po jakimś czasie, mówiąc, że to nie były zdrady, bo „byliśmy w separacji, więc się nie liczy” i cykl zaczyna się od nowa. Separacja byłaby dla niego formalnym przyzwoleniem na jeszcze większe ekscesy. Zwyczajnie nie chcę, aby nasz syn miał taki wzór małżeństwa i sama już jestem na skraju tolerowania tego. Myślę, że najzdrowszym rozwiązaniem i zakończeniem tej serii… Czytaj więcej »

Basia
Basia
10.02.21 13:32
Reply to  Regina

Po Twoich rozmowach z Maryją Ty najlepiej wiesz co jest dla Ciebie dobre a przez to może być dobre dla męża. Może on musi wszystko stracić, żeby mógł zobaczyć swoje marne i grzeszne życie a odnaleźć to co tak naprawdę jest najważniejsze – zbawienie. Niezbadane i niezrozumiałe są drogi Pana, którymi nas prowadzi. Pan pozwala Twojemu mężowi zobaczyć w jakim kierunku podąża i tym daje mu szansę ratunku. Takie wybory przed jakimi stajemy nie są łatwe, przede wszystkim dla nas ludzi wierzących; trzeba mieć wtedy dużo ufności w Panu i mocno trzymać się jego płaszcza. To nie jest łatwe. Mocno… Czytaj więcej »

Regina
Regina
10.02.21 16:47
Reply to  Basia

Gdzieś przeczytałam, że Bóg nie zsyła na danego człowieka więcej, niż ten jest w stanie znieść. Ja chciałam unieść to więcej. Myślałam: „Dam z siebie wszystko, a nawet więcej”. No nie dam, bo już nie mam. Nie mogę dać czegoś, czego już nie mam, a i cała wiara zaczęła mi się chwiać jak łódź podczas sztormu. Naprawdę nie jestem w stanie dłużej tego ciągnąć, a dobrym objawem i owocem mojej nowenny jest to, że jestem pogodna i spokojna SAMA, a zlękniona, smutna i płaczliwa, gdy ON SIĘ POJAWIA. Może dlatego, że wraz z nim pojawiają się obelżywe i negatywne komentarze… Czytaj więcej »

Regina
Regina
11.02.21 09:04
Reply to  Regina

Czy osoba, która ciągle odbiera negatywnie moje zdanie, mogłaby napisać – dlaczego jej zdaniem postępuje niewłaściwie? Jakaś rzetelna krytyka czy tylko samo „nie zgadzam się, bo nie”? 😉

Regina
Regina
11.02.21 09:16
Reply to  Regina

PS. Ja też byłam radykalistą i uważałam, że małżeństwo jest nie tyle na całe życie, co na całą wieczność. Życie właśnie weryfikuje moje plany i mimo że nadal tak uważam – w praktyce nie jestem w stanie dłużej pozwalać się tak potwornie traktować. Kto tego nie zaznał, nie jest w stanie tego zrozumieć.

Judyta
Judyta
20.01.21 13:59

Dziękuję dziewczyny za dobre słowa. Odmówiłam również wiele modlitw, nowenny pompejańskie, pielgrzymki, byliśmy na terapii psychologa (starszy ksiądz, który mi powiedział, że jak ma tak ,,trudne przypadki” to sam bardzo przeżywa). Mieszkamy razem, ale myśle, że same dobrze wiecie jakie to życie. Odbudować szacunek do samej siebie, jest bardzo trudno. Dziękuję Wam Regina i Basia za mądre słowa otuchy, które naprawdę dodają siły…

Judyta
Judyta
19.01.21 14:33

Ja podobnie przezylam…przez 20 lat nie dopuszczalam nawet myśli, ze mógłby mnie zdradzać, dla mnie małżeństwo to Sakramet, zbyt idealizowałam wszystko i nie byłam realistka. No i wyszło, tyle lat mnie oszukiwał… Boli mnie tez to, że tyle się mówi o uzależnieniach od alkoholu itd a to przemilczane, jest kilka artykułów na ten temat… Jeden tylko ksiądz mi powiedział, że mąż wpadł w nałóg.. To wszystko jest tak trudne, a ja tez jestem już wyczerpana…

Regina
Regina
19.01.21 15:15
Reply to  Judyta

Judyto, nie załamuj się! Im bardziej się poddajesz smutkowi, frustracji, rezygnacji – tym bardziej wychodzi to na Twoją niekorzyść. Nie warto się motać, walczyć, przeżywać coś, co nie jest zależne od nas samych. Zdrowie psychiczne bardzo łatwo stracić, a tak ciężko odzyskać. Człowiek sam odpowiada za siebie i za swoje postępowanie, nikt nie jest w stanie zmienić drugiego człowieka i nie powinien nawet próbować! Możesz za to zmienić swoje nastawienie do męża i do sytuacji zdrad. Co to da, że będziesz poddawała się marazmowi? On jest zaburzony, nie Ty. Dlaczego jego zaburzenia psychiczne mają Ciebie ciągnąć na dno? Zostaw to… Czytaj więcej »

Ania
Ania
20.01.21 17:43
Reply to  Regina

W punkt, dzieki. Zgadzam sie ze wszystkim, potrzeba wiecej takich madrych odpowiedzi.

Basia
Basia
19.01.21 18:44
Reply to  Judyta

Judyto nie wchodź w jego buty, mąż nie jest Twoim problemem, nie daj się ciągnąć w dół, zajmij się sobą i swoim życiem. Odsunięcie od męża wbrew pozorom może przynieść więcej zysków niż strat. Nie pytaj go o nic, nie podkreślaj jak ważne jest wasze małżeństwo, jeśli chcesz coś powiedzieć – nie mów nic, nie rozpoczynaj rozmów, mimo że Tobie teraz trudno uśmiechaj się i okazuj zadowolenie, wychodź na spacery, realizuj siebie, nabierz dystansu do swojej sytuacji, nie poddawaj się nigdy.
Zobaczysz zmiany w mężu ale przede wszystkim w sobie. Powodzenia.

Basia
Basia
18.01.21 11:46

Ja też nie byłam kryształowa, popełniałam błędy z których zdaję sobie teraz sprawę (nie tłumaczę tym męża), natomiast największym błędem było robienie czegoś za nas dwoje (naprawianie). Myślę że wynikało to ze strachu, że nie mam dokąd pójść wówczas z małymi dziećmi, stąd była moja taka postawa. Hmmm… przez te lata modliłam się o nasze małżeństwo… po tym co się wydarzyło ja bardziej do Boga przylgnęłam, może Maryja miała taki plan? Jestem szczęśliwa, chociaż wciąż boli…Boli bo zbyt idealizowałam to małżeństwo, nie byłam realistką, myśląc że małżeństwo to świętość. A to tak nie działa. Teraz jestem w momencie dbania o… Czytaj więcej »

Basia
Basia
18.01.21 09:06

Przez wiele lat (ponad 20 lat po ślubie) mam wrażenie, że to ja naprawiałam swoje małżeństwo, wszelkie kryzysy były na mojej głowie, przecież przyrzekałam m.in. że nie opuszczę aż do śmierci; rodziła się we mnie frustracja, wtedy nie wiedziałam, że jest to wynik takiego stanu rzeczy. Mój mąż to wykorzystywał, posuwał się coraz śmielej, aż znalazł sobie inną kobietę, zaczęła się przemoc, nastawianie dzieci przeciwko mnie. Nie miałam siły się nawet modlić, modliła się moja rodzina i przyjaciele, za co będę im zawsze wdzięczna i będę się i ja za nich modlić. Trwało to niecały rok; nie wiem co się… Czytaj więcej »

Regina
Regina
18.01.21 10:55
Reply to  Basia

Pani Barbaro, brak doceniania kobiety, której bardzo zależy na dobru małżeństwa i na dobru rodziny nie świadczy o tym, że ta kobieta jest słaba czy nie warta. Świadczy to o braku szlachetności, okrucieństwie i braku serca mężczyzny, który tego docenić nie chce, być może nie potrafi. Mój mąż, gdy zobaczył, że milczę, że nie nawołuję do opamiętania, że nie zabiegam ani o kontakt, ani o pieniądze na dziecko – znowu zrobił to, co zawsze. Czyli próbuje nawiązać kontakt i robi sobie podjazd pod powrót. Czy odpowiadam? NIE. Tak jak Pani, zmieniło się moje nastawienie. Wcale nie musimy być żonami takich… Czytaj więcej »

Eliza
Eliza
16.01.21 23:16

Kochana, jesteś cudowną i wierzącą osobą. Widocznie Bóg ma inne plany, nie mi oceniać. Ty otrzymałaś o wiele więcej… Wiarę, szczerą i dojrzałą. Głęboko wierzę że zostanie Ci to wynagrodzone. Mało kto tak potrafi walczyć o swoje małżeństwo. Może zmiana intencji o np nawrócenie kochanek byłaby właściwą? Nie chcę naprawdę oceniać nikogo ale tylko Bóg wie co mogłoby pomóc. Broń mnie Panie Jezu, nie namawiam nie sugeruję(zdaję sobie sprawę ze świętości małżeństwa) jednak jeśli mąż od początku(przed ślubem) nie podchodził do tego sakramentu poważnie i od zawsze miał zamiar tylko „bawić się” tobą, to zawsze masz prawo walczyć o unieważnienie… Czytaj więcej »

Regina
Regina
17.01.21 13:15
Reply to  Eliza

Dziękuję za dobre słowa! 🙂 Nie mam zamiaru modlić się za kochanki męża – zwyczajnie szkoda mi energii na „coś” tak ulotnego (one ciągle się zmieniają). Nowenna Pompejańska była dla mnie nie lada wysiłkiem (pracuję zdalnie, przy małym dziecku, które przechorowało COVID i które boję się puścić do przedszkola), przymierzam się do kolejnej, ale takiej, która da łaski mnie i poszkodowanemu dziecku, a o te rozpustne osoby Bóg sam się upomni – w swoim czasie. Nie życzę nikomu źle. Wiem jednak, że wszelkie zło, które od nas wychodzi, niechybnie do nas wróci. Nie oceniam też osób, które modlą się o… Czytaj więcej »

Regina
Regina
17.01.21 13:22
Reply to  Regina

Może moja postawa wyda się komuś odstręczająca – Jezus kazał modlić się za nieprzyjaciół i tych, którzy nam szkodzą. Moja modlitwa zawsze jednak rozbudza we mnie niewyobrażalne pokłady nadziei, a ja nie chcę mieć żadnej nadziei w tematyce męża i jego kochanek. Chcę odzyskać godność, polepszyć swoje relacje z Bogiem i modlić się o coś, co jest w zgodzie ze mną, o coś, co pomoże mi odzyskać szacunek do siebie, a nie go jeszcze bardziej zrujnuje. Mówię o zdrowym szacunku, nie o pysze. „Jezus powiedział do swoich uczniów: Nie dawajcie psom tego, co święte, i nie rzucajcie swych pereł przed… Czytaj więcej »

Regina
Regina
15.01.21 09:05

Do M.: Uściślając – oczywiście nie uważam mojego męża za zabójcę, za osobę zdolną z premedytacją zabić, bo bym z nim nie była, ale za człowieka, który absolutnie nie panuje nad swoją narcystyczną złością – tak. Bardzo dużo czytałam o narcystycznym zaburzeniu osobowości i oni tak mają, gdy tylko naruszyć ich wizerunek. Reakcja jest nieadekwatna do komentarza na ich temat. Dlatego nie chcę fundować tego wszystkiego sobie i swojej zmaltretowanej psychice. Zwyczajnie nie zaryzykuję.

Regina
Regina
15.01.21 09:01

Odpowiedź do M.: Mam liczne dowody zdrad, np. screeny moich rozmów z jego kochankami. Sęk w tym, że zamierzam rozwodzić się bez orzekania o winie. Dlaczego? Mąż na odchodnym już zapowiedział i przestrzegał, że mnie zniszczy, jeśli będę dochodzić jego winy. Znam go, wiem, do jakiej furii jest zdolny, zwyczajnie obawiam się zemsty. Narcyz, gdy jego publiczny, misternie budowany latami wizerunek, zostanie naruszony – uważam, że mógłby zabić. Proszę wierzyć, widziałam go w akcji, taki człowiek za najmniejszy krytyczny komentarz dostaje dzikiej furii, a co dopiero za cały proces obnażania prawdy o nim. I nawet nie zostałby za to ukarany,… Czytaj więcej »

Anna
Anna
16.01.21 22:09
Reply to  Regina

Coś się Pani wydaje :). Sądu kościelnego nie interesuje to w jaki sposób odbył się rozwód cywilny. To są 2 zupenie odmienne kwestie. Gdyby sąd kościelny bazował na tym w jaki trybie nastapił rozwód kościelny, wówczas w wielu przypadkach nieważne małżeństwa musiałyby zostać uznane za ważnie zawarte. Przecież nie chodzi o to, żeby utrudniać ludziom stwierdzenie nieważności, ale o to by wydać wyrok zgodny ze stanem faktycznym. Znam ta procedurę z własnego doświadczenia. Rozwód odbył się bez orzekania o winie. Sądowi kościelnemu w nizym to nie przeszkadzało. Powiem więcej. Nawet nie trzeba dostać rozwodu cywilnego, by móc skierować sprawę do… Czytaj więcej »

Regina
Regina
15.01.21 08:55

Dziękuję Państwu za wszystkie komentarze. Nie wiem, dlaczego, ale napisałam kilka odpowiedzi, ale od wczoraj moje wpisy nie są dodawane.

M
M
15.01.21 07:11

W mojej opinii Twój mąż jest osobą niezdolną do podjęcia istotnych obowiązków małżeńskich wynikających z natury psychicznej. Oznacza to, że małżeństwo zostało zawarte nieważnie. Jeśli masz jakieś namacalne dowody – zdjęcia jego rozmów np. z jego telefonu, kogoś kto widział gdzieś Twojego męża z kim innym itp.. Złóż pozew rozwodowy – z orzekaniem o winie lub bez chociaż wiem, że szybciej dostaniesz bez to w kurii lepiej wyglada z orzekaniem. Aczkolwiek oba wyroki można później złożyć w sądzie metropolitalnym. Następnie udaj się do zaufanego ksiedza, może w Twojej archidiecezji są prowadzone porady od prawnika kanonisty? I później napisz pozew do… Czytaj więcej »

Joanna
Joanna
14.01.21 22:39

Matka Boska nie działa jak ty tego chcesz ! Ona sprawia, że w twoim życiu dzieją się rzeczy dobre dla Ciebie. Jeśli przez cały okres małżeństwa mąż Cię zdradzał to czy to było dla Ciebie dobre ? Moim zdaniem nie ! Widocznie nikt tam wyżej nie chce abyś cierpiała i żyła z człowiekiem, który Cię nie szanuje.

Klara
Klara
14.01.21 11:48

Wygląda na to, że poslubilas chorego psychicznie człowieka. Zastanowiłabym się nad unieważnieniem ślubu. Pomódl się o poradę, co robić. Ks Dominik Chmielewski mówił o konieczności zwracania się do Boga jeśli chodzi o podjęcie decyzji. Nie wstydz się i otwarcie spytaj Pana Boga co masz zrobić. Po pierwsze zwróc uwagę na swoje uczucia, bo tak często Pan Bóg do nas mówi, przez nasze uczucia. Po drugie poczytaj Pismo Św, czasami człowiek tylko otworzy na przypadkowej stronie i ma gotowa odpowiedź. Po trzecie obserwuj co się dzieje wokół ciebie, Pan Bóg może mówić przez osoby które napotykasz, artykuly które przeczytasz itd. Polecam… Czytaj więcej »

Robert
Robert
13.01.21 22:46

Regina Podziwiam Twoja wiarę i zaufanie wobec Boga. Ja również mam problem w swoim małżeństwie dlatego Cię rozumiem, to wielki cios. Moja żona, która kochałem okazała się być kłamliwa, zdradliwa i bardzo podła osoba. Przez swoje egoistyczne, narcystyczne zachowanie, kłamstwa, psychiczne akcje i zdrady zniszczyła małżeństwo. To mnie też nawróciło. Też odmawiałem wiele nowenn w intencji jej i naszego małżeństwa. Niestety żadnej poprawy że strony żony. Robiłem co mogłem żeby ratować małżeństwo lecz nic z Tego. Żona całkiem poszła na całość i odeszła. Tyle złego co mi wyrządziła, że już nie potrafię jej w pełni wybaczyć, ani zaufać nie mówiąc… Czytaj więcej »

Regina
Regina
13.01.21 23:35
Reply to  Robert

Robercie, życzę Ci wszystkiego dobrego! Ja nie widzę możliwości ponownego „układania” sobie życia z kimś innym. Po prostu źle bym się czuła, a proces stwierdzenia nieważności małżeństwa do mnie nie przemawia, bo – jak napisałam wyżej – moja przysięga była prawdziwa. Nie oceniam i nie potępiam ludzi, którzy się na to decydują. Każdy ma swoją drogę i wobec każdego jest Boży Plan. Rozważam jednak możliwość rozwodu cywilnego, z prostej przyczyny – chcę zamknąć w końcu drogę mojemu mężowi (czy też „mężowi”) powrotów do mnie i do syna, bo zwyczajnie rozstraja dziecko takim ciągłym byciem z nami i odchodzeniem (cyklicznie, odchodzi… Czytaj więcej »

Regina
Regina
13.01.21 11:30

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi! Dziękuję za modlitwę. Napisałam, że intencja się wypełniła, jako że uważam, że Bóg widzi więcej i wie lepiej, czy może spełnić daną prośbę człowieka. Nowenna Pompejańska to nie jest lampa Alladyna. Może gdyby przy mnie pozostał, miałoby to fatalne skutki dla mojej psychiki, duchowości, dla mojego zbawienia…? Ja tak to widzę. Trudno się pogodzić, że wzięło się ślub z osobą niegodną, nieodpowiednią, ale moja przysięga była prawdziwa. Dlatego za każdym razem (a ta bujaczka trwa od 2017 r.) gdy myślę o procesie stwierdzenia nieważności małżeństwa, rodzi się we mnie poczucie jakiegoś fałszu. Popełniłam kardynalny błąd, ale… Czytaj więcej »

Anna
Anna
13.01.21 18:12
Reply to  Regina

Pani ślub JEST NIEWAŻNY. Proszę nie pisać o życiu w samotności, tylko iść do sądu kościelnego. Kiedyś też była w rozsypce z powodu tzw. męża. Skierowałam sprawę do sądu. Została orzeczona nieważność. Dzisiaj jestem wolną osobą. Doszłam do siebie. Zapomniałam o wszystkim. Żyję normalnie nie wracając do przeszłości. Trzymam kciuki.

Gość
Gość
13.01.21 22:35
Reply to  Anna

Anna nie wprowadzaj w błąd. Nawet jeżeli kiedyś w przyszłości sąd kościelny stwierdzi nieważność ślubu to do tego momentu ten związek uważa się za ważny -taka jest wykładnia Kościoła. Jest w tym wielka mądrość. Do momentu (ewentualnego) otrzymania wyroku poztywnego każde wiązanie się z innym mężczyzną to po prostu zdrada i cudzołóstwo.

Ula
Ula
13.01.21 23:01
Reply to  Anna

Nieważność orzeka sąd, nie pani.

Anna
Anna
16.01.21 21:46
Reply to  Ula

Zgadzam się z tym, że to sąd jest od wydawania wyroku. Natomiast już teraz można stwierdzić, że nieważność jest orzekana w oparciu o m.in. takie przyczyny, jakie w tym przypadku zaistniały. Inaczej: istnieje podstawa prawna, by powiedzieć już teraz, że ślub został zawarty w sposób nieważny. Oczywistym jest, że tylko wyrok sądu ten fakt potwierdzi i do czasu jego wydania ślub jest uważany za ważny. Jednakże w przypadku tak poważnych przyczyn wyrok można łatwo przewidzieć. Obrońca węzła małżeńskiego opowie się za nieważnością.

M
M
15.01.21 07:30
Reply to  Regina

Twoja przysięga może i była, ale jego NIE. Bóg jest miłosierny, dobry i nigdy nie wymaga od nas więcej niż możemy znieść. Przede wszystkim Bóg daje też SZANSE. Uważam, że sama siebie skazujesz na nieszczęście i mękę (oczywiście możesz na ten moment ofiarowac w modlitwie to cierpienie np. za dusze czysccowe). Ale jaki to fałsz z Twojej strony, jeśli ktoś non stop oszukuje Ciebie? To jest aż (w mojej opinii, nie mam w zamyśle Pani obrazić) niezdrowe podejście. Nie możesz w pełni radować się w Panu jeśli będziesz cierpieć z powodu nieudanego małżeństwa. Bóg nie wymaga od Nas ciągłego cierpienia… Czytaj więcej »

Agata
Agata
13.01.21 11:05

Daj sobie spokoj, chwała Bogu ze Cię uratował od takiego człowieka. Uzdrowienie z narcyzmu nie istnieje. Oni nie maja empatii. Lepiej unieważnij swoje małżeństwo, szkoda Twojego życia i godności. Co najważniejsze wytrwaj i nie pozwól mu na powrót bo ta relacja Cię zniszczy.

Anna
Anna
13.01.21 09:54

Witam serdecznie . Jeśli chce Pani walczyć to może odmówić pompejańską w intencji uwolnienia uzdrowienia męża od tej choroby uzależnienia .pozdrawiam serdecznie Z Panem Bogiem

69
0
Co o tym sądzisz? Napisz swoją opinię!x